Uzm. Dr. Hicran D. UŞAN
Mustafa Kemal Mah. 2132. Sk.
Önder Apt. No:7/4 Çankaya / ANKARA

Randevu İçin

Girişimsel Ultrasonografi

Ultrasonografi, vücudun gerçek zamanlı ve dinamik görüntülemesini sağlayan, yüksek frekanslı ses dalgalarını kullanan bir görüntüleme yöntemidir. Eklemleri, kasları, tendonları, bağları ve sinirleri değerlendirmede ve bu yapılara yönelik uygulanan enjeksiyonlarda ultrasonografi son derece etkin bir şekilde kullanılmaktadır. Eklemlerdeki yapısal bozukluklar, kireçlenmeler, kıkırdak yapının durumu, tendonlarda zedelenme veya yırtık varlığı, kas yırtılmaları, bağlarda oluşan zedelenme veya yırtıklar ve sinir sıkışmaları Ultrasonografi ile (MR gibi ileri görüntüleme yöntemlerine gerek kalmadan) kolayca saptanabilmektedir.

Ancak bunun ötesinde Ultrasonografinin en önemli kullanım alanı eklemlere, tendonlara ve sinir bölgelerine yönelik yapılan enjeksiyonlar sırasındaki kullanımıdır. Ultrason eşliğinde yapılan enjeksiyonlar, doktorun iğneyi vücuda girdiği andan itibaren gerçek zamanlı olarak görmesini sağlayarak iğnenin ve dolayısıyla enjeksiyon materyalinin doğru yere ulaşmasını sağlar.

Ultrason kullanımı ile Hyalüronik asit, Plateletten Zengin Plazma (PRP), Kök Hücre, proloterapi ve ağrı tedavisinde kullanılan sinir blokajları gibi enjeksiyon tedavilerin doğruluk ve başarı oranlarını artırır. Yine Ultrason, eklem iltihabı, bursit, ganglion kisti, baker kisti gibi durumlarda oluşan iltihaplı sıvıyı görüntülemek ve boşaltmak için de kullanılabilir.

Yapılan bilimsel çalışmalarda, en deneyimli ellerde bile, kör (yani görüntüleme yöntemi kullanılmadan yapılan) bazı enjeksiyonlarda hedefe ulaşma oranı %30-40’larda bulunmuştur. Ultrason eşliğinde yapılan enjeksiyonlarda ise birçok eklem için enjeksiyonun hedefe ulaşma oranı %90’ı geçmektedir. Ek olarak, ultrason kılavuzluğunda yapılan enjeksiyonların, kör enjeksiyonlardan daha az ağrılı olduğu ve ultrason ile yapılan enjeksiyonlarda komplikasyon yani yan etki oluşma oranlarının daha düşük olduğu saptanmıştır. Ultrason enjeksiyonları, hasta ve doktorun anında görebileceği “gerçek zamanlı” ve “dinamik” uygulama avantajına sahiptir. Doktor, istenen tedavinin amaçlanan hedefe ulaştığını izleyebilir ve hastası ile birlikte işlemi takip edebilir. Yine yapılan bilimsel çalışmalarda, hastanın yapılan işlemi ekranda izlemesinin tedavi etkinliğini arttırdığı gösterilmiştir. Yine yapılan çalışmalarda Bütün bunların yanı sıra ultrasonun en önemli avantajlarından biri de ultrasonda radyasyon olmamasıdır. Bu nedenle Ultrason gebeler ve bebeklerde dahi rahatlıkla kullanılabilmektedir.

Call Now Button0506 155 81 30